Julkaistu 30.06.2022 Sähköinen yhteydenotto terveyskeskukseen Pellon terveyskeskuksessa on otettu käyttöön virtu.fi-sähköinen yhteydenottolomake. virtu.fi Sähköisellä yhteydenotolla voi asioida missä tahansa asiassa, joka aiemmin olisi hoidettu puhelimitse tai paikan päällä käymällä. Sähköisen palvelun kautta voi kysyä esimerkiksi ajanvarausasioista, tutkimustuloksista ja resepteistä tai kysyä yleisesti terveyteen liittyvistä ongelmista. Asiakkaalle etuna on se, että viestin voi lähettää mihin vuorokauden aikaan haluaa, eikä tarvitse jonottaa puhelinpalvelussa. Tavoitteena olisi helpottaa yhteydenottoa terveyskeskukseen. Nopea vastaus Viesteihin pyritään vastaamaan mahdollisimman pian. Palvelulupauksena on, että vastaamme kiireettömiin asioihin kahden arkipäivän kuluessa, tämä siksi että ilta-aikaan tai viikonloppuna viesteihin ei vastata. Sähköinen yhteydenottolomake löytyy menemällä osoitteeseen https://virtu.fi/pello. Samasta osoitteesta löytyy linkit laboratorion ajanvaraukseen ja sosiaalipuolen sähköisiin palveluihin. Reseptien suhteen kannattaa muistaa myös OmaKanta (kanta.fi), josta reseptit voi laittaa uusintaan. Terveystietokyselyt Yhteydenottokaavakkeessa on mahdollisuus myös täyttää kyselyitä alkoholin käyttöön, tupakointiin ja mielialaan liittyen. Kyselyiden tarkoituksena on tavoittaa asiakkaita, joiden terveysongelmiin voitaisiin puuttua ennaltaehkäisevästi terveysneuvonnalla ennen kuin suuria ongelmia kehittyy. Lisäksi tavoitteena on saada kokonaiskuvaa kuntalaisten terveydestä. Kyselyt voi jättää myös myöhemmin vastattavaksi. Suosittelemme kaikille kuntalaisille sähköisiin palveluihin tutustumista.